Wednesday, October 1, 2014

Awas! Kawal Kolesterol Anda Sebelum Terlambat!

Paras kolesterol yang tinggi merupakan punca  utama penyakit jantung!
Anda perlu merendahkan Kolesterol LDL serta - merta sebelum terlambat
Ingatlah Orang yang anda sayang
Isteri anda!
Anak anda!
Suami anda!
Mereka sangat memerlukan anda lagi... 
Terdapat dua jenis kolesterol  
Kolesterol HDL(baik) 
Kolesterol LDL(Jahat)
 Jenis-Jenis Kolesterol
·    Kolesterol  LDL (Low Density Lipoprotein) - kolesterol jahat dan merbahaya. Kolesterol       jenis ini  mengangkut kolesterol paling banyak didalam darah.  kadar kolesterol  LDL yang terlalu tinggi menyebabkan mendapan pada dinding saluran darah dan  penyebab utama penyakit jantung karoneri.

·     Kolesterol HDL (High Density Lipoprotein) -  kolesterol baik dan tidak bahaya untuk tubuh kita. Kolesterol jenis ini mengangkut  sedikit kolesterol  berbanding LDL. Kolesterol HDL mampu membuang lebihan kolesterol jahat yang berada di pembuluh darah arteri ke dalam hati. Kolesterol  HDL mencegah kolesterol daripada memendap pada arteri dan  melindungi pembuluh darah dari proses Aterosklerosis.

·     Trigliserida - Sejenis lemak yang terdapat di dalam darah dan organ lain dalam tubuh manusia. Peningkatan kadar trigliserida dalam darah akan meningkatkan lagi kadar kolesterol.
Kesannya, Kolesterol LDL ni boleh meningkat dengan mendadak dan memberi kesan buruk pada jantung jika kita tidak dapat mengawal pemakanan. 
Kolesterol jahat (LDL) yang tinggi  sangat merbahaya kepada kita. 

Shaklee mempunyai produk yang terbukti berkesan membantu mengawal dan menurunkan kadar kolestrol didalam badan kita.
Kajian telah mendapati  bahawa terdapat bahan-bahan semula jadi yang dipanggil sterol dan stanol tumbuhan dalam pemakanan yang seimbang dapat membantu mengurangkan paras kolesterol LDL. Sterol dan stanol wujud secara semula jadi dalam tumbuhan-tumbuhan, buah-buahan, sayur-sayuran dan  bijirin. Sterol dan stanol akan menghalang kolesterol daripada diserap ke dalam usus. Kesannya, paras kolesterol dapat dikurangkan. 

Phytocol-ST adalah formula proprietari yang membekalkan 2000mg Fitosterol sehari dan ia dapat membantu anda menurunkan kadar kolesterol ke tahap selamat.







untuk maklumat lanjut mengenai produk Shaklee boleh hubungi:

Siti Nurfarhana binti Aini  ( CEO Ibu Yaya dotkom)Raizan Safik Bin Marsidi (Pengurus Pemasaran dan Pengiklanan)Distributor Shaklee ID 1126761WhatsApp 01115728278 Call atau SMS 0176050918 

No comments:

Post a Comment