Wednesday, September 24, 2014

AWAS! KENCING MANIS MEMBERI KESAN BURUK KEPADA JANTUNG!!!

Penyakit diabetes atau kencing manis merupakan penyakit yang disebabkan oleh kandungan gula yang tinggi dalam darah. Paras gula dalam darah dikawal oleh pankreas. Fungsi pankreas adalah  menghasilkan hormon insulin. Kegagalan fungsi pancreas menyebabkan insulin yang dikeluarkan kurang. Hal ini  akan  menyukarkan proses untuk mengeluarkan gula dalam darah dan menjejaskan sel dalaman untuk membekalkan tenaga.

Dua jenis diabetes iaitu diabetes jenis I dan jenis II.

Diabetis jenis I
Diabetis ini berpunca daripada kegagalan kelenjar pankreas menghasilkan insulin. 
Penghidap diabetes jenis I mula mendapat tanda penyakit ini ketika zaman remaja atau di bawah usia 40 tahun. Oleh hal demikian, pesakit memerlukan suntikan insulin dan rawatan bagi mengawal tahap glukosa dalam darah.

Diabetis jenis II
Diabetis ini berlaku apabila pankreas dalam badan tidak mampu menghasilkan insulin atau tidak menggunakan hormon insulin dengan baik. Pesakit kebanyakannya dikalangan individu yang berusia 40 tahun ke atas.

Pesakit kencing manis atau diabetis perlu mengambil ubat-ubatan dan suntikan insulin untuk mengawal paras gula dalam darah . Selain itu, pesakit-pesakit diabetis perlu mengamalkan pemakanan yang seimbang, menjaga berat badan yang ideal, dan aktif bersenam.

Kaitan Kencing Manis dan Jantung.

Sebenarnya, kencing manis atau diabetis bukan punca sakit jantung. Sakit jantung  disebabkan kesan sampingan daripada pengambilan ubat-ubatan kencing manis. Hal ini berlaku kerana ubat merupakan  sejenis dadah  yang bukan sebahagian  daripada tubuh kita. Ubat boleh mengurangkan kesan atau tanda sesuatu penyakit namun ubat mempunyai kesan sampingan terhadap tubuh badan kita.


Suplemen Shaklee yang dapat membantu pesakit kencing manis

1. Vivix 
    Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin sekaligus tubuh akan mengeluarkan       lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah.














2. GLA Complex 
    Merendahkan gula dalam darah dan  berkesan kepada pesakit kencing manis.     












3. B Complex
     Menukarkan lemak, karbohidrat, dan protein yang ada pada badan kita kepada tenaga              supaya tidak berlaku masalah keletihan.













4. Zinc Complex 
    Membantu dalam mengeluarkan insulin serta mengekalkan fungsinya.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Produk Shaklee boleh hubungi: 

Siti Nurfarhana binti Aini  ( CEO Ibu Yaya dotkom)Raizan Safik Bin Marsidi (Pengurus Pemasaran dan Pengiklanan)Distributor Shaklee ID 1126761WhatsApp 01115728278 Call atau SMS 0176050918 

No comments:

Post a Comment