Wednesday, October 8, 2014

Taare Zameen Par














Tentu anda pernah  menonton filem bollywood 'Taare Zameen Par' lakonan Darsheel Safary (Ishaan) dan Aamir Khan (Ram Shankar Nikumbh). Dalam filem ini, Ishaan seorang  budak lelaki yang berumur lapan tahun yang bersekolah di India. Ishaan sangat bencikan sekolah dan peperiksaan. Dia selalu disisihkan oleh guru-guru dan rakan sekolahnya kerana Ishaan dianggap bodoh. Disebalik itu, Ishaan mempunyai imaginasi yang tinggi terhadap perkataan atau huruf. Kadang kala dia melihat perkataan pada bukunya menari-nari. 
      Ibu bapa Ishaan sangat kecewa kepada Ishaan. Kad laporan pelajaran Ishaan tidak memuaskan. Hal tersebut menyebabkan bapa Ishaan menghantarnya ke sekolah berasrama. Namun keputusan yang sama, Ishaan tidak boleh juga membaca. Keadaan tersebut berubah sehingga kehadiran guru baru, Ram Shankar Nikumbh ke sekolah itu. 
       Ram mengenal pasti Ishaan mengalami dyslexia. Dyslexia atau ketidakmampuan membaca secara lancar. Namun dengan kegigihan Ram mengajar dan melatih Ishaan. Akhirnya Ishaan boleh membaca. 
Ishaan mempunyai bakat seni terutama dalam melukis. 

Moral filem ini: setiap anak mempunyai kelebihan tersendiri. Ada yang cepat belajar dan ada yang lambat belajar atau membaca. kita sebagai ibu bapa perlu membimbing mereka. 

Set vitamin untuk bijak belajar Shaklee 
Milkshake
Lecithin
Omega Guard









Siti Nurfarhana binti Aini  ( CEO Ibu Yaya dotkom)Raizan Safik Bin Marsidi (Pengurus Pemasaran dan Pengiklanan)Distributor Shaklee ID 1126761WhatsApp 01115728278 Call atau SMS 0176050918 


No comments:

Post a Comment