Sunday, September 21, 2014

Ketahuilah Apa yang Anda Makan untuk menyelamatkan Jantung Anda!


Seseorang individu sama ada berbadan besar atau kurus  berisiko mempunyai tahap kolesterol yang tinggi dalam darah. Hal ini  penyumbang besar kepada sakit jantung dan strok. Hal ini berpunca daripada diet pemakanan yang kurang sihat , keturunan, dan gaya hidup yang tidak aktif.
Seandainya tahap kolesterol tinggi dalam darah berpunca daripada diet pemakanan,  maka kita perlu  mengambil langkah-langkah drastik dengan menjaga pemakanan. 

Antara langkah-langkah yang boleh dilakukan ialah

1. Mengamalkan diet pemakanan yang rendah lemak tepu. Kebanyakan makanan   yang ada mengandungi   lemak tepu dan lemak tidak tepu. Anda perlu memilih   yang rendah lemak tepu. Anda perlu elakkan pengambilan lemak tepu kerana    boleh meningkatkan tahap kolesterol dalam darah. Lemak tepu boleh ditemui           dalam daging binatang, di bawah lapisan kulit ayam, produk-produk tenusu             dan sesetengah minyak sayuran.

2.  Anda boleh memilih makanan rendah lemak. Anda  boleh mengelak daripada      mengambil makanan yang mengandungi lemak tepu. Namun begitu, apabila anda    makan diluar  agak sukar untuk memilih kerana ramai peniaga tidak menggunakan            makanan rendah lemak dan menyihatkan seperti minyak zaitun.  Oleh hal yang           demikian, anda perlu menyediakan makanan sendiri kerana anda dapat      memastikan kandungan pada makanan itu kurang kolesterol dan rendah lemak.








Oleh hal demikian, kita memerlukan makanan tambahan bagi membantu menurunkan paras kolesterol dalam darah. 

Oleh itu PRODUK SHAKLEE merupakan suplemen yang sesuai untuk menurunkan  kolesterol 
Set Menurunkan Kolesterol 

B Complex - vitamin B3 (Niacin) membantu menurunkan kadar kolesterol
Vita C - menurunkan kadar kolesterol dan menguatkan dinding arteri
Vita E - membantu memperbaiki peredaran darah
Omega Guard - EPA dan DHA menurunkan kolesterol jahat
Garlic - membantu merendahkan kolesterol dan tekanan darah

                 

Siti Nurfarhana binti Aini  ( CEO Ibu Yaya dotkom)Raizan Safik Bin Marsidi (Pengurus Pemasaran dan Pengiklanan)Distributor Shaklee ID 1126761WhatsApp 01115728278 Call atau SMS 0176050918 

                                              



No comments:

Post a Comment