Thursday, September 25, 2014

Kencing Manis: Awasi langkah anda!

Langkah – Langkah untuk mengawal kencing manis

Pesakit kencing manis perlu mengambil langkah drastik agar dapat  mengawal kencing manis daripada kronik. Langkah-langkah tersebut seperti:

Menjaga pemakanan
Pesakit perlu mengurangkan pengambilan makanan berkarbohidrat dan gula. Pesakit juga perlu mengenal pasti setiap kalori yang diambil dalam sumber makanan.

Aktif  bersenam
Pesakit juga perlu bersenam secara berkala agar menjaga berat badan yang ideal. Senaman penting  meningkatkan kesihatan jantung dan paru-paru. Ingat, mulakan senaman dengan nasihat doktor terlebih dahulu.

Penjagaan berat badan
Pesakit perlu menjaga berat badannya agar tidak  berlebihan. Didapati individu yang berlebihan berat badan  mempunyai  tahap gula yang tinggi  dalam darah.

Melakukan pemeriksaan sendiri
Pesakit kencing manis dinasihatkan perlu membuat pemeriksaan sendiri. Pemeriksaan tersebut pada jari dan kaki yang kebas.  Pemeriksaan untuk menunjukkan tanda luka atau jangkitan kerana deria rasa sakit berkurangan. Hal  ini membolehkan rawatan awal dilakukan agar jangkitan tidak merebak.

Suplemen Shaklee yang dapat membantu pesakit kencing manis

Vivix 
Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin sekaligus tubuh akan mengeluarkan       lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah.













GLA Complex 
 Merendahkan gula dalam darah dan  berkesan kepada pesakit kencing manis.     













B Complex
Menukarkan lemak, karbohidrat, dan protein yang ada pada badan kita kepada tenaga             supaya tidak berlaku masalah keletihan.












Zinc Complex 
Membantu dalam mengeluarkan insulin serta mengekalkan fungsinya.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai Produk Shaklee boleh hubungi: 


Siti Nurfarhana binti Aini  ( CEO Ibu Yaya dotkom)Raizan Safik Bin Marsidi (Pengurus Pemasaran dan Pengiklanan)Distributor Shaklee ID 1126761WhatsApp 01115728278 Call atau SMS 0176050918 

No comments:

Post a Comment